top of page

Dneska si, děti, vyrobíme…

Aktualizováno: 8. 5. 2020

Vyrábění nebo malování? Co se má na výtvarce dělat? Děti si přece tak rády vyrábí hezké věci, které někde vidí. Ukážeme jim, co jsme sami vytvořili, a oni nás doslova prosí, abychom jim řekli, jak na to. Žebrají o návod. A jsou pak šťastné, že se jim podařilo vyrobit si tu stejnou hezkou věc. Tak co je tedy na vyrábění špatného?


Vlastně nic. Jen je potřeba si uvědomit, že jde právě o vyrábění, nikoli o tvůrčí proces. To, že nám něco vzniká pod rukama, ještě neznamená, že přitom rozvíjíme naši kreativitu. Leckdy u takové činnosti naopak mozek tzv. vypneme, relaxujeme a nepřemýšlíme. To se může bez problému stát našim výchovným cílem. Jde jen o to, nedělat to s dětmi pořád. Anebo využít tvorbu podle návodu jako odrazový můstek pro skutečně kreativní činnost. Říkám tomu „záměrné kopírování“.


Více si o tom přečtěte zde


46 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Co když nedokážu vytvořit nic hezkého?

Raději budu tvořit to, co už je osvědčené, že to je hezké a líbí se mi to. Nechci riskovat, že budu věnovat svůj čas něčemu, co možná nedopadne dobře... Risk je zisk. Co vlastně můžeme ztratit? Peníze

Já nevim, co mám dělat...

Co když děti nevědí, co mají tvořit? Zadám jim téma a oni nevědí, co s ním. A pak začnou kopírovat od spolužáků, kteří třeba už řešení našli. Nebo jim ukážu příklad a pak ho všichni kopírují. I kreati

bottom of page